Jak vybrat a uchytit střešní nosič na auto
Při výběru střešního nosiče je důležité položit si základní otázky: K čemu má střešní nosič sloužit? Co a jaké množství chcete převážet? A zda má Váš automobil již zmíněné podélníky (hagusy)?
Podélné nosiče (hagusy) se na střechu vozu montují napevno a nelze je běžným způsobem sundávat.
Klasické (příčné) střešní nosiče jsou montovány buď na hagusy nebo jsou uchyceny přímo na karoserii automobilu. V obou případech lze příčný střešní nosič snadno sundat a opětovně nasadit.
Magnetické nosiče jsou vhodné např. pro majitele třídveřových automobilů s magnetickou střechou. Díky snadné instalaci se dá nosič jednoduše uchytit a také velmi snadno sundat.
Vyberte si střešní nosič podle značky auta.
Způsob uchycení
U většiny vozidel je již od prvopočátku počítáno s tím, že na vůz bude možné namontovat střešní nosič. Někteří výrobci do tohoto prvku výbavy investují mnohem větší částku, než jiní a to se odrazí ve způsobu montáže určitých nosičů na střechu vozu a také samozřejmě v tom, že některé příčníky budou na jedné střeše vozu držet lépe než na jiném autě jiné nosiče.
Ty ostatní výrobci totiž neinvestují do přípravy pro střešní nosič téměř žádnou částku a potom se majitel vozu podivuje nad tím, když mu v prodejně řekneme, že mu nosič na střeše nebude dobře držet.
Uchycení na střechu vozu (příčníky)
Střešní nosič (příčníky) lze vybrat podle toho, zda je vozidlo vybavené podélníky, nebo zda má holou střechu. Podélníky jsou 2 druhy. Klasické podélné nosiče, nebo integrované podélníky. Klasické podélníky jsou na trhu od nepaměti a nové zabudované podélníky do střechy jsou novinkou posledních 15 let. Integrované (nízké) podélníky nemají prostor mezi střechou a samotnou ližinou.
Uchycení kola
Nosič kol na střechu se rozlišuje způsobem uchycení. V Evropě se často používá uchycení za rám jízdního kola a v Americe naopak uchycení za přední vidlici jízdního kola.
Mnohem rychlejší na montáž je uchycení za rám kola a také není potřeba vymýšlet, kam uložíme přední kolo, pokud budeme chytat kolo za přední vidlici. Na krátké trasy po České Republice stačí uchycení za rám, na dlouhé cesty po dálnici bych doporučil uchycení za přední vidlici, které je pevnější.