Solární panel rozkládací přenosný s PWM regulátorem 220W 12V/24V 212x73cm - do auta / na kempování
AROSO
Cena s DPH:
7 999 Kč
- Výrobce:AROSO
- Kód produktu:20.201
- Spočítejte si, kolik si můžete půjčit
POPIS PRODUKTU
Inovativní přenosný monokrystalický solární panel od renomované německé firmy Aroso.
Ideální řešení pro získání elektrické energie při kempování, stanování, karavanování, chatování, rybaření, plavbě na jachtách a nabíjení autobaterií v zimě.
Díky snadnému rozkladu a robustní konstrukci s textilním pouzdrem je panel snadno přenosný. Lze ho umístit ven i uvnitř vozidla za čelní sklo, kde je zabezpečen proti odcizení.
Pro zajištění optimálního nabíjení akumulátoru nebo spotřebičů je dodáván s inteligentním PWM regulátorem, který nabízí tři režimy nabíjení a má velký LCD displej pro snadné nastavení. Tím se zajišťuje, že připojené zařízení obdrží pouze potřebné množství energie a předejde se přebíjení a poškození.
Tento solární panel je kompatibilní s různými typy akumulátorů a to:
b1 - standardní bezúdržbový kyselino-olověný akumulátor s gelovým elektrolytem (GEL) nebo se skelným rounem (AGM) se jmenovitým napětím 12 V DC
b2 - standardní kyselino-olověný akumulátor se zaplavenými deskami se jmenovitým napětím 12 V DC
b3 - lithium-polymerový (Li-Pol) akumulátor 3s s články 3x 3,7 V se jmenovitým napětím 11,1 V
b4 - lithium-železo-fosfátový akumulátor (LiFePO4) 4s s články 4x 3,2 V se jmenovitým napětím 12,8 V
WM regulátor je vybaven také USB výstupy.
Panel je vybaven ochranou proti podpětí, zkratu, přetížení a přepětí solárního panelu, což zajišťuje bezpečný provoz a dlouhou životnost. Důležité je také udržovat solární články čisté a nepoškrábané a nepoškozené pro maximální účinnost.
- Snadno přenosný
- Chytré a optimální nabíjení
- Ochrana nabíjených zařízení proti přebíjení
- Velmi universální pro nabíjení akumuátorů
- Rozměry: 216 x 73 x 0,6
- PWM regulátor 220W 12V/24V
Uživatelé by měli mít na paměti, že optimální výkon panelu závisí na intenzitě slunečního svitu a je třeba jej správně umístit ke slunci. Zároveň je důležité používat doporučený typ regulátoru, kabelů a akumulátorů pro bezpečný a účinný provoz.
Odzkoušeno na cestách:
Nezávislé topení od Eberspächer nebo Webasto v vozidlech Volkswagen Multivan má v ekonomickém režimu spotřebu přibližně 1 amperu. To znamená, že pokud v zimě necháte nezávislé topení zapnuté po dobu 8 hodin během noci, je velmi pravděpodobné, že udržíte akumulátor vozidla plně nabitý po několik dnů a bez problémů jej nastartujete.
Nedávno jsme parkovali vozidlo Škoda Octavia na severu Polska po dobu 7 dnů bez toho, abychom jej nastartovali. Solární panely jsme střídavě umisťovali na čelní sklo vozidla nebo na střechu. Připojili jsme kompresorovou autolednici Aroso, která byla nastavena na ekonomický režim s vnitřní teplotou +8 °C a byla v provozu po celý týden. Na konci týdne se napětí akumulátoru snížilo pouze o jednu čtvrtinu, což představuje zhruba 80% kapacity. Vozidlo jsme pak bez problémů nastartovali.
Dále jsme připojili základní model autolednice Aroso s Peltierovým článkem přímo k výstupu PWM regulátoru, aniž bychom použili akumulátor vozidla. Lednice fungovala nepřetržitě při průměrném slunečním svitu na cca 80% výkonu, což bylo více než dostatečné pro udržení potravin a nápojů v chladu.
Na severu Německa se při slunečním svitu pohyboval nabíjecí proud ze solárního panelu mezi 5,6 až 7 ampéry. V srpnu jsme kolem 7 hodin ráno mohli dosáhnout nabíjecího proudu kolem 4,4 až 5 ampérů. Večer kolem 18 hodiny byly hodnoty podobné. Akumulátor vozidla byl nabitý na přibližně 90%, a tak PWM regulátor automaticky snižoval nabíjecí proud na požadovanou úroveň.
Solární panely jsme umístili na čelní sklo a střechu vozidla Škoda Octavia a parkovali jsme vozidlo čelem ke slunci. Kompresorová autolednice Aroso běžela celý den na plný výkon s vnitřní teplotou kolem -16 °C, ale vozidlo jsme bez problémů nastartovali, a akumulátor měl plné nabití.
Upravili jsme výstup z PWM regulátoru tak, že jsme místo krokosvorek použili zástrčku do zásuvky zapalovače s napětím 12V DC. Většina vozidel koncernu Volkswagen / Škoda má zásuvky zapalovače stále aktivní i při vypnutém zapalování, takže jsme mohli solární panel připojit přímo do zásuvky zapalovače a nemuseli jsme se zabývat odkrýváním svorek akumulátoru v motorovém prostoru. Toto však neplatilo pro vozidla Toyota ProAce Verso, Renault, Peugeot a další, kde je zásuvka zapalovače aktivní pouze při nastartovaném motoru nebo s vloženým klíčkem v zapalování.
TECHNICKÉ INFORMACE
- Materiál: ABS UV-stabilizovaný plast / aluminium
- Hmotnost (kg): 5,3
- Velikost ve složeném stavu (cm): 73 x 53 x 1,2
- Velikost v rozloženém stavu (cm): 216 x 73 x 0,6
- Pracovní teplota (°C): -20 až +60
- NOCT - Nominální provozní teplota buňky (°C): -45 až 80
- Délka napájecího kabelu (m): 3
- Skládací: ANO
- Maximální proud (A): 11.2
- Proud nakrátko (A): 11.35
- Maximální výkon (W): 220
- Jmenovité napětí (V): 12
- Maximální napětí (V): 18
- Napětí naprázdno (V): 22,5
- Maximální proud PWM regulátoru (A): 20
- PWM regulátor: s pulzně šířkovou modulací
- Eliminace pouličního osvětlení: ANO
- Časovač: ANO
- Počítadlo vybité kapacity akumulátoru: ANO
- Kompenzace teploty: ANO
- Automatická úprava nabíjecího a vybíjecího napětí: ANO
- Ukládání celkových hodnot do paměti: ANO
- Záznam celkové doby provozu systému: ANO
- Záznam chyb během doby používání: ANO
- Záznam doby nutné pro plné dobití akumulátoru: ANO
- Zabudované ochrany:
- proti přepětí / zkratu / přetížení / přebíjení / nadměrnému vybití / zpětnému proudu
- Vhodné pro tyto typy akumulátorů:
- kyselino-olověné / vápníkové / gelové / AGM se skelným rounem / Li-Pol / LiFePO4 / trakční